پروموسل طیف گسترده ای از مدل های سلولی بیماری آزمایشگاهی را برای توسعه ی روشهای درمانی جدید ارائه می دهد

8 نوامبر 2019- PromoCell شرکت تولید کننده ی برتر سلول های اولیه ی انسانی و محصولات کشت سلولی، اکنون مدل های سلولی بیماری را که طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله دیابت نوع 1 و 2 ، بیماری های تنفسی مانند COPD و آسم و بیماری قلبی را پوشش می دهد، ارائه می کند. مدل های سلولی مرتبط، امکان انجام آزمایشات را در شرایط فیزیولوژیکی که برای توسعه روش های درمانی جدید برای بیماری های مزمن مهم هستند، فراهم می سازند. PromoCell با داشتن طیف گسترده ای از مدل های سلولی بیماری، بار دیگر بر نقش خود به عنوان یک حامی از تحقیقات علمی و نوآوری تأکید می کند.

انتخاب گسترده ی سلولهای اهدایی با وضعیت بیماری معین

دنیل اسپاتز مدیر ارشد PromoCell می گوید: مااکنون مجموعه بزرگی از سلولهای اهداکننده با وضعیت بیماری مشخص را در دست داریم که برای کشف و آزمایش داروها مناسب هستند. این نوع سلول های مدل بیماری را می توان در مدیاهای رشد تطبیقی ساخت شرکت PromoCell برای اطمینان از عملکرد مطلوب رشد، کشت داد.

سلولهای مدل بیماری شرکت ما مشخصات یکسانی دارند و تحت آزمایشهای کنترل کیفی سفت و سختی همانند آزمایشاتی که برای همتایان سالم آنها از سبد سلولهای اولیه ی انسانی انجام می شود، قرار می گیرند.این آزمایشات شامل خصوصیات نشانگر فاکتورهای سلولی، عملکرد رشد و مورفولوژی است.

تدوین و آزمایش رویکردهای درمانی احتمالی

یک مدل سلولی بیماری، یک کشتin vitro  ازسلولهایی است که از یک اهداکننده ی بافت با یک بیماری شناخته شده، جدا شده اند. محققان با مطالعه ی مدلهای سلولی بیماری، چگونگی پیشرفت بیماریها را بررسی می کنند و همین امر به آنها کمک می کند تا به دنبال اهداف جدید مولكولی برای درمانهای خاص بگردند. علاوه بر این، مدلهای سلولی بیماری می توانند برای آزمایش رویکردهای درمانی احتمالی مورد استفاده قرار گیرند. شرکت PromoCell با مجموعه ای کامل از محصولات و خدمات برای کشت سلول های انسانی، از دانشمندان در سراسر جهان در پیشبرد تحقیقات و تولید داروهای ایمن تر حمایت می کند.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20191108/PromoCell-now-offers-wide-range-of-in-vitro-disease-models-for-developing-new-therapies.aspx